Home Cases TerraSana

TerraSana

TerraSana is een voorloper op het gebied van biologisch eten en haar producten liggen in honderden supermarkten in Nederland. Wij maakten een online catalogus gekoppeld met een custom PIM systeem om klanten online te informeren én te activeren rond TerrSana en haar producten.
  • 400+ verkooppunten en 7 talen

    TerraSana heeft ruim 400 biologische en gezonde voedingsproducten in haar assortiment. Deze zijn verkrijgbaar bij meer dan 400 biologische supermarkten en andere winkels in Nederland. Daarnaast is zij in 7 andere landen in Europa actief.

    Met zo’n uitgebreid distributienetwerk is het heel belangrijk dat zowel consumenten als wederverkopers toegang hebben tot de meest up-to-date productinformatie. Dit is des te belangrijker omdat TerraSana zich richt op de bewuste consument die wil weten wat hij of zij eet.

    Intern heeft TerraSana een productdatabase (PIM). Deze bevat alle informatie omtrent de producten die verkocht worden door TerraSana en is een van de levensaders van het bedrijf. Alle productdata wordt in dit systeem op één plek beheerd. Het zou mooi zijn als de plek waar klanten en wederverkopers productdata kunnen vinden ook uit diezelfde bron zouden tappen. Dat levert namelijk het minste werk en de kleinste kans op fouten op. De productdata moet ook nog eens in 7 talen beschikbaar gesteld worden. 

    Naast de openbare productdata moesten de distributeurs een beveiligde omgeving krijgen waar ze data in kunnen zien die alleen voor hen beschikbaar is. Denk aan product ondersteunend materiaal zoals flyers en retailprijzen.

    Tot slot kregen we het doel mee om mensen zoveel mogelijk te activeren rond het merk TerraSana. Hiervoor moest de website ook als inspiratieplatform gaan dienen in de vorm van recepten en blogartikelen, geschreven door de content marketeers van TerraSana.

  • Alle publieke info op één plek

    De productdatabase (PIM) wordt uitgebreid met velden die benodigd zijn om te kunnen voorzien in de databehoefte op de website, om te voorkomen dat we een ‘extra’ systeem moeten optuigen om de producten te verrijken en op twee plekken de data te moeten beheren. Zaken zoals afbeeldingen en SEO data waren nog niet beschikbaar in het PIM. 

    Naast het PIM systeem zal een CMS voorzien in het beheer van alle andere data zoals recepten, informatieve pagina’s en blog artikelen. Dit systeem zal vooral gebruikt gaan worden door de content marketeers van TerraSana. Middels een integratie met het PIM systeem zullen we de content marketeers in staat stellen om productdata in hun pagina’s te gebruiken.

    Voor de zakelijke beveiligde omgeving hebben de retailers van TerraSana een account nodig. Uiteraard zijn de gegevens van deze retailers reeds bekend en middels een koppeling met het systeem waar deze gegevens zijn opgeslagen halen we de account data op. Belangrijk is wederom dat deze accounts op één locatie bijgehouden worden in een bestaande business applicatie die TerraSana reeds in gebruik heeft.

Oplossing

In samenwerking met de PIM leverancier hebben we de productdata uitgebreid met de velden die noodzakelijk zijn voor het publieke platform. We hebben een op maat gemaakte React front-end gebouwd die volledig headless functioneert en data kan verwerken (ophalen en terugsturen) via micro-services. Zo halen we alle productgerelateerde data op uit het PIM systeem. Ook de data die nodig is voor bijvoorbeeld zoekmachine optimalisatie.

Alle niet-productgerelateerde data halen we uit het door ons geoptimaliseerde WordPress CMS. We gebruiken hier de voordelen van WordPress (eenvoudig in gebruik voor de content-beheerder), maar elimineren de nadelen (front-end met restricties) door de inzet van ons headless React platform. 

Voor de gegevens van de beveiligde beheeromgeving voor distributeurs passen we dezelfde logica toe. Door een combinatie van het PIM systeem, het CMS en een extreem goed beveiligde API voorzien we in de informatiebehoefte van de distributeurs. In de toekomst kunnen we gemakkelijk andere systemen aan deze beveiligde beheeromgeving koppelen om zo de distributeurs nog beter van dienst te kunnen zijn. Denk bijvoorbeeld aan administratie en support. 

Samenvattend heeft TerraSana een flexibel en toekomstbestendig online platform dat:

  1. Zoveel mogelijk gebruik maakt van reeds bestaande systemen;
  2. Slechts maatwerk heeft waar dit nodig is (bijvoorbeeld de React front-end);
  3. Databeheer en weergave scheidt, waardoor nieuwe databronnen en functies gemakkelijk toegevoegd kunnen worden.
Bekijk live applicatie
Iemand spreken die de diepte in kan?
Neem contact op met Nick