Oplossing
Met behulp van SAML hebben we een Single-Sign-On voor de bestaande Cherwell omgeving opgetuigd. Op deze manier is het voor de gebruiker niet nodig om opnieuw in te loggen om een probleem te kunnen melden, maar kan hij / zij dit op basis van een reeds bestaande sessie doen.
Na succesvolle authenticatie komt de gebruiker in een op maat gemaakte Progressive Web App (PWA). Deze PWA heeft alle voordelen van een native app -zoals je die in de Apple of Google store download- maar niet de nadelen. Zo kunnen gebruikers de app aan het beginscherm van hun telefoon toevoegen en krijgen ze notificaties via de app zoals ze gewend zijn van andere apps. De ontwikkel- en onderhoudskosten van een PWA zoals wij hem gebouwd hebben liggen tegelijkertijd veel lager dan bij een native app. Zo hoeven nieuwe features niet in verschillende codebases (iOS / Android) te worden doorgevoerd en worden updates in de app direct beschikbaar voor de gebruiker zonder dat ze deze moeten downloaden.
De PWA gebruikt de Cherwell database middels Cherwell’s API’s. Op deze manier blijft de data op exact dezelfde wijze opgeslagen en zal niet in een andere database terechtkomen. De door ons ontwikkelde PWA kan Cherwell op afstand ‘bedienen’ en daarmee ligt alle functionaliteit gebouwd in Cherwell binnen handbereik.
Wat voorheen niet in Cherwell kon, hebben wij middels maatwerk toegevoegd aan de app. Zo is de User Interface zodanig versimpeld dat de gebruiker binnen drie klikken een ticket in kan schieten. Middels telefoonfuncties zoals de camera en fotobibliotheek kunnen tickets voorzien worden van visuele ondersteuning. Denk bijvoorbeeld aan een medewerker die een probleem ondervindt met een machine en hier direct een foto van kan maken voor het Service Centre. Voorheen was dit onmogelijk omdat er geen mobiele beschikbaarheid van de front-office was. Dit reduceert de kans op fouten en vervolgvragen, dat werkt zowel voor de medewerker als voor het Service Center wel zo lekker.