De Jong Verpakking
De Jong Verpakking produceert golfkarton en heeft daarin de grootste fabriek van Europa. Marktonderzoek wees uit dat haar klanten behoefte hebben aan een manier om zelf online bestellingen te kunnen doen, in plaats van de binnendienst te mailen of te bellen.
Stakeholders
Medewerker verkoop De Jong
Medewerker ICT Beheer De Jong
Inkoper 1 aan klantzijde
Inkoper 2 die het werk overneemt
Doelen
- Kosten besparen door minder telefoontjes en e-mails.
- Verlagen van foutgevoeligheid door koppeling ERP.
- Herhaalbestellingen stimuleren d.m.v. bestelhistorie.
- Aankoopdrempel verlagen met gepersonaliseerd assortiment.
- Real-time inzicht in orderstatussen voor klant en medewerker binnendienst.
- Alle klantdata in beheer houden bij De Jong Verpakking.
Belangrijkste epics
01 / 04
Producten bestellen
Bestellingen kunnen nu door de klant zelf aangemaakt worden in het portaal. Deze worden automatisch gecontroleerd en doorgestuurd naar het ERP.
Epic formaat:

Bestelstatus inzien
Op het moment dat een klant de bestelstatus van een bestelling in wilde zien, diende er contact opgenomen te worden met de verkoopafdeling van de Jong Verpakking. Het portaal biedt nu de mogelijkheid om real-time de status van een bestelling in te zien.
Epic formaat:

Persoonlijk assortiment
De Jong Verpakking kan nu per inkopende klant een catalogus samenstellen met producten die deze klant af kan nemen.
Epic formaat:

Bestelhistorie
Een klant van De Jong Verpakking heeft in het portaal een duidelijk overzicht van de volledige bestelhistorie. Zo is een eerder geplaatste bestelling altijd terug te vinden. Dit is handig wanneer er bijvoorbeeld vragen ontstaan over de geleverde producten of voor herhaalbestellingen.
Epic formaat:

