Black Friday Nederland
De razend populaire platformen BlackFridayNederland.nl en BlackFridayExpert.be zijn elk jaar dé plek voor koopjesjagers om alle deals op één plek te kunnen vergelijken.
Stakeholders
Consument
Marketeer van BlackFridayNederland
Marketeer van verkooppartners
Doelen
- Verkooppartners in staat stellen zelf hun deals te beheren
- De benodigde resources om uit te breiden naar een nieuw land met 80% verminderen
- Automatische productdata uit een feed gebruiken t.b.v. SEO
- Stabiele performance tijdens de +- 4 miljoen bezoekers in de week van Black Friday
De transitie
Situatieschets
Voor
Na
Belangrijkste epics
01 / 06
Front-end pagina’s
Dit zijn de pagina’s die bezoekers te zien krijgen. Van de homepage tot de winkels en de deals.
Epic formaat:
Filters
Hiermee kunnen bezoekers alle deals en winkels filteren. Dit is een belangrijk element dat veel gebruikt wordt.
Epic formaat:
Dealbeheer
In deze veilige omgeving worden deals en winkels beheerd.
Epic formaat:
Superadmin panel
Hier beheert het team van Black Friday haar Europese platformen, de toegang van verkooppartners en configureert ze feeds.
Epic formaat:
Banners
Hier kunnen verkooppartners volledig zelfstandig beheren welke banners er getoond worden op het platform over hun deals, producten en merk.
Epic formaat:
Performance
In de weken rond Black Friday komen er in totaal ongeveer 4 miljoen bezoekers op het platform. Vaak zijn dit er 10.000 tegelijk.
Epic formaat:
Webbio heeft zich vol overgave ingezet om een succes te maken van onze nieuwe platformen. Voor aanvang hebben ze duidelijk onze wensen in kaart gebracht en tijdens het proces constructief en strategisch meegedacht. Hierdoor zijn we in staat geweest de juiste keuzes te maken. Als het er op aankomt zijn ze een betrouwbare en dedicated digital partner. ”
Pablo Druijts
Eigenaar @ Maddox Media