Oplossing
We hadden te maken met grote hoeveelheden content en het behouden van de posities in Google. Door middel van slimme templating engines hebben we Web-Effects in staat gesteld om bij de eerste release van het nieuwe platform met dezelfde content over te gaan naar het nieuwe platform, maar tegelijkertijd de mogelijkheid gecreëerd om daarna op efficiënte wijze nieuwe content toe te voegen en bestaande content te updaten. De templates kennen variabelen die op twee manieren geactiveerd konden worden: 1. doordat de bezoeker bepaalde filters kiest tijdens het zoeken of 2. doordat deze in de URL opgenomen zijn waardoor je via Google op een pre-filtered pagina komt. Hiermee hebben de content marketeers van Web-Effects binnen een mum van tijd tientallen nieuwe relevante landingspagina’s gecreëerd.
Voor de adverteerders hebben we een compleet nieuw dashboard ontworpen wat volledig op zichzelf staat en dus niet meer vast zit aan ‘de rest’ van de admin. Adverteerders kunnen hier alle content wijzigen en ter goedkeuring aanbieden aan de medewerkers van Web-Effects. Daarnaast kunnen ze uitgebreide statistieken, prestaties en offerteaanvragen van hun locaties inzien. Deze prestaties zijn ook via zogenaamde ‘service’ mails te versturen door de medewerkers van Web-Effects naar de adverteerders om zo proactief de prestaties van een advertentie te delen.
Het CRM systeem is voor Web-Effects een belangrijke tool om het relatiebeheer en sales proces te ondersteunen. We hebben het gehele CRM systeem in de eerste instantie vervangen door een bestaande SaaS-oplossing (InSightly). Het voordeel hiervan was dat enerzijds de time-to-market korter werd en anderzijds de investeringsdruk op de organisatie kleiner werd. De bestaande oplossing is later vervangen door een lichtgewicht CRM dat helemaal op maat gemaakt is voor Web-Effects. Het bevat alleen die elementen waarvan uit de ‘InSightly-periode’ bleek dat ze gebruikt werden in de praktijk.